رمضان يجمعنا


 
الرئيسيةالتبادل الاعلاااليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالأعضاءالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 الافراح المصرية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Mayada
المشرف المميز
المشرف المميز


عدد المساهمات : 38

نقاط : 84
تاريخ التسجيل : 30/07/2010

مُساهمةموضوع: الافراح المصرية   الجمعة يوليو 30, 2010 4:50 am

ازاى تعرف انك في فرح مصري

عندما ترى الزفة الدمياطي الأزلية
" وبسم الله الرحمن الرحيم و هنبدأ الليلة "
(على رأى المغنى ...يبقى انت أكيد فى مصر)


*عندما تجد النساء "ينمون" على العروسة قائلين عبارات مثل
"أنا عارفة ياختي أخدها على أيه " او " فستانها بيئة قوي ". (وتلاقى اللى بتتكلم دى لابسة جلابية بالتقسيط)


*عندما تكون أغنية هشام عباس "أسماء الله الحسنى "
هي أول شئ تسمعه عند الدخول للقاعة .
(أولها اغانى اسلامية وبعدين اغانى .... )


* عندما " يزوم " المصور على الشبكة و كأنها قلادة التايتانك الماسية ..و تجد المدعوين
" هيموتواو يتفرجوا عليها
(قال ايه اول مرة يشوفوا شبكة عروسة)


*عندما يرقص العروسان رقصتهما الأولى
الرومانسية وكل البشر بيصوروهم
بكاميرا الموبيل قائلين
" يا ترى بيقولها أيه ؟" (ياه على الفضول)


*عندما تسمع أغنية "هتجوز " لسعد الصغير .


*عندما تأتي أم العريس كل نصف ساعة و تمسح عرقه قائله
" يابني مش كدة , متهدش نفسك ". (شوف حنان الام)


*عنما تسمع السؤال السرمدي
"هو البوفيه هيبدأ إمتى … الواحد جاع "
" هما مش هيعشونا ولا ايه "


*عندما يعرض الفيلم التسجيلي البوفيه وما يحتويه
من لحوم و فراخ وأور و ديوك رومي.


*عندما تسمع
" بس الأكل مكنش قد كده"
بعد تناول الطعام مباشرة .


وعلى رأي المثل
" بعد ما أكل و إتكى قال رحته مستكة ".


* عندما تقول أم العروسة للعريس
" خلى بالك منها "
فيجيب
"دي في عنيا يا طنط ".


*عندما تنطلق الزفة مسببة الإزعاج لخلق الله
و بييب بييببييب بييب بييب .



حينها فقط ستعلم جيدا انك في فرح مصري

ويارب يكون الموضوع عجبكم
ياه هو امتى الواحد هيعمل فرحة بقى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
توتوالصغيره 115
العضو الجديد
العضو الجديد
avatar

عدد المساهمات : 23

نقاط : 31
تاريخ التسجيل : 30/07/2010
الموقع : فى بيتنا اكيد
المزاج : *سبحان الله وبحمده *

مُساهمةموضوع: رد: الافراح المصرية   السبت يوليو 31, 2010 8:27 pm

هههههههههههههههههههه
فعلا هوا ده الفرح المصرى
شكرااااااااااااااااااااا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
snowite
المشرف المميز
المشرف المميز
avatar

رقم العضوية : 21
عدد المساهمات : 249

نقاط : 266
تاريخ الميلاد : 28/11/1992
تاريخ التسجيل : 31/07/2010
العمر : 24
الموقع : طنطا /مصر ام الدنيا
المزاج : زي الفل والحمدلله

مُساهمةموضوع: رد: الافراح المصرية   الأحد أغسطس 01, 2010 12:26 am

ههههههههههههه هما دول المصريين صحيح وان شاء الله تعملي احلى فرح بس ركزي في البوفيه شوية

تحياتي ليكي Laughing
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
الافراح المصرية
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
رمضان يجمعنا :: الاقســــــــــــــــام المتنوعـــــــــة :: القســــم الترفيهى-
انتقل الى:  
جميع الحقوق محفوظة لـرمضان يجمعنا
 Powered by admin  ®4egypt.7olm.org
حقوق الطبع والنشر©2011 - 2010